< Tillbaka till Coriolis - Övrigt

Förväntansfull spelledare!

Svara på ämnet
  Författare    Inlägg
Rovdjuret
Muterad Kloakråtta
Muterad Kloakråtta

Förväntansfull spelledare!

Gjorde nys min beställning på Coriolis grundbok och på spelledarskärmen och sitter nu och små myser och läser mig tokig på sci-fiction! Har läst genom det mesta här på forumet och man har fått lite blandade känslor av själva spelet och världen, jag gillar skarpt hela konceptet har alltid gillat sci-fiction och även min grupp gillar det. Det som jag är lite oroad över dock är att det kan vara brist på extra material som täcker allting runt om i systmet, olika planeter, platser etc. Våran grupp har spelat speciellt mycket Eon och eftersom det är ett väldigt detaljrikt stridssystem bl a och även många moduler om olika länder, raser etc så kan detta komma kännas tomt men vad vet jag!

Jag har redan börjat knapprat lite på hur jag vill lägga upp själva världen för mina spelare, dock så är det mycket sånt som kommer med så säga när man spelar, men själv vill jag ha mycket mystik och oklara frågor om saker och ting, en smutsig saga som har oändligt med möjligheter.
Men ska bli intressant att testa på nått nytt, vi har länge gått och klurat på ett sci-fiction rollspel men har aldrig blivit av. Vi kom som längst till lite testing av mutant men inget mer.

Aya ska sluta o besvärra er nu med mitt babel, vill bara säga att det ska bli riktigt roligt och hoppas att det kommer in hos oss!
Smile

Inlägg 02 jan 2010 17:48:29
  Svara med citat Användarens profil Skicka personligt meddelande
k7e9
Skolast

Det är som du säger, lite lite extramaterial. Även jag är van vid Eon, men har spelat många andra rollspel. Jag har alltid gillat supplementböcker, jag har allt till Eon, allt till Mutant, en hel hög World of Darknessböcker och så vidare.
Anledningen till att vi inte spelar Coriolis är främst bristen på supplementböcker. Jag gillar att läsa och har för mycket studier och jobb för att ha tid att utveckla världen själv.
Däremot har det gjorts fina arbeten av många på det här forumet och det finns även lite i Fenix (speltidning som du säkert vet). Men jag vill ha mer innan jag drar igång något Coriolis-spelande/spelledande.

Men det är en härlig bok och värld (det lilla som finns), hoppas ni får mycket kul med det!

Inlägg 03 jan 2010 17:52:00
Rovdjuret
Muterad Kloakråtta
Muterad Kloakråtta

Jo det hade jag förberett mig på att det fanns inte alls så mycket material ute just nu men förhoppningar finns ju att det ska komma ut lite mer kanske det här året!
Har själv spelat mest Eon som vi har allt till förrutom den senaste om alver, sedan har det spelats lite western och drakar och demoneren del, alla dessa finns det ju redan en jäkla massa med böcker så man får ju bara hoppas att Järnringen tar tag i Coriolis det här året.

Håller tummarna för det här!

Inlägg 03 jan 2010 18:44:10
kosta
Missanpassad skuling

Jag som e den eviga optimisten -tror ni kan ha en hel del material i år Very Happy I Fenix om några dagar en nogrann beskrivning av settingen Horiosntens Ände liksom online ett 40 sidigt scnario samtidigt. Under våren har vi som mål, en grej i varje Fenix och till SSK fortsättningen på scenariot.

/K

Kolla in Irrfärder utan slut, min blogg om rollspel.

Projekt FoS Blogg

Inlägg 23 mar 2010 11:26:06
  Svara med citat Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Svara på ämnet Sida 1 av 1

< Tillbaka till Coriolis - Övrigt